Byznys

  • Byznys

    Nepodceňujte plánování

    Možná také znáte pár lidí, kteří nosí podle svých slov „vše v hlavě“. Všechna čest těm, kterým se to doopravdy daří. Ve většině případů ovšem takoví lidé podléhají spíše chaosu a nestrukturovanosti. Bohužel tím často trpí kromě jich samých také osobní i pracovní okolí. Plánování je proces, který dá vašemu pracovnímu dni a potažmo také celému životu klidný řád. Nese s sebou pozitivní důsledky, které se příznivě promítají do osobního i pracovního života. Šetříte svůj čas Díky pravidelnému a efektivnímu plánování zvyšujete produktivitu každé své aktivity. Pokud jde například o důsledné plánování pracovních schůzek, vyhnete se zbytečným průtahům a časovým ztrátám spojeným s odvoláváním schůzek a přidruženou administrativou. Čas je…

  • Byznys

    GDPR … přítel či nepřítel?

    Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) u nás vstoupilo v platnost dne 28.5. 2018 a jeho nedodržováním se instituce vystavují riziku vysokých pokut. GDPR se týká každého, kdo shromažďuje nebo zpracovává osobní údaje obyvatel Evropy, a to i společností a institucí mimo území EU, které však v Evropě působí.Cílem této úpravy bylo sjednotit tyto záležitosti v celé Evropské unii, aby platila jednotná pravidla. Samozřejmě volnější podmínky platí pro menší živnostníky, pro osobní údaje jim poskytnuté za účelem dodání služby či výrobu a jiné pro instituce, které shromažďují data ve velkém jako jsou banky, telekomunikační operátoři, nemocnice apod. Pro všechny je však povinností data důkladně…

  • Byznys

    Nebojte se podnikat „online“

    Každé podnikání prochází různými fázemi vývoje. A online byznys není výjimkou. Pojďme se společně podívat, jakými fázemi si projdete, než rozjedete úspěšný obchod. 1. Idea Máte nápad? Gratulujeme. Jste na počátku cesty za online byznysem. Nápad je skutečně základem každého podnikání. Nezáleží na tom, jestli se nápad zrodil z vaší neutuchající vášně pro pěstování kaktusů. Nebo jestli máte pocit, že zrovna vy jste objevili tu pomyslnou díru na trhu a chystáte se ji zaplnit. Nápad je základ, bez kterého by myšlenka nikdy nepokračovala směrem k realizaci. 2. Prezentace Nápad se tedy zrodil. Co dál? Je na řadě myšlenku otestovat. K tomu vám poslouží tzv. elevator pitch. Jedná se o ověření podnikatelského nápadu. Vytvořte…