Nebojte se podnikat „online“
Každé podnikání prochází různými fázemi vývoje. A online byznys není výjimkou. Pojďme se společně podívat, jakými fázemi si projdete, než rozjedete úspěšný obchod.
1. Idea
Máte nápad? Gratulujeme. Jste na počátku cesty za online byznysem. Nápad je skutečně základem každého podnikání. Nezáleží na tom, jestli se nápad zrodil z vaší neutuchající vášně pro pěstování kaktusů. Nebo jestli máte pocit, že zrovna vy jste objevili tu pomyslnou díru na trhu a chystáte se ji zaplnit. Nápad je základ, bez kterého by myšlenka nikdy nepokračovala směrem k realizaci.
2. Prezentace
Nápad se tedy zrodil. Co dál? Je na řadě myšlenku otestovat. K tomu vám poslouží tzv. elevator pitch. Jedná se o ověření podnikatelského nápadu. Vytvořte prezentaci. Na té si dejte záležet. V průběhu tvorby prezentace totiž člověka mnohdy napadají ty nejlepší věci. Vyšperkujte prezentaci svého podnikatelského plánu k dokonalosti a otestujte ji na publiku. Prezentujte v okolí, na sociální síti, zkoušejte předobjednávky, ptejte se zkušenějších mentorů, oslovte odborníky z oboru. Zkoumejte, jestli váš nápad má podnikatelský potenciál a zda produkt bude prodejný. Protože o to jde v obchodu především. O zisk.
3. Kapitál
Vše si dobře naplánujte a propočítejte. Mějte k dispozici uloženou rezervu. Přemýšlejte o nákladech na marketing, prezentaci, tvorbu webových stránek a provoz eshopu. Zvažte všechny přidružené náklady. A také případné mzdy pro zaměstnance, pokud je plánujete mít.
4. Webové stránky
V online světě je alfou a omegou úspěchu skvělá prezentace firmy. Webové stránky jsou velmi důležitou základnou, kam se vaši klienti budou vždy vracet a kde budou nakupovat vaše zboží nebo služby. Nepodceňujte jejich kvalitu. A investujte do dobře připravené prezentace. Peníze se vám velmi rychle vrátí v podobě zisku z prodejů.